Magere overwinning voor PASCAL 1

Het eerste team speelde op 12 maart een uitwedstrijd tegen De Willige Dame in de prachtige Trinitatiskapel in Dordrecht. In een ontspannen sfeer kwam PASCAL niet tot flitsend spel, maar wel boekte het een nieuwe overwinning.

Jo Pattinama had er zin in en kreeg in korte tijd zijn tegenstander onder de duim en gaf daarmee het goede voorbeeld. Daarna volgden twee remises.

Bert Terlouw kon het verschil niet maken tegen John van Waardenberg, een oude bekende en Kees van Meerkerk speelde te slap om het zijn tegenstander echt moeilijk te maken. Toen daarna Johan Steenbergen en Melvin Holwijn de volle winst grepen, leek een flinke uitslag in de maak. Maar het bleef daarna bij een goed gelijkspel van invaller Jordi de Jong. Onze andere invaller Joeri Smits speelde een mindere partij en zag vijandelijke stukken tussen de linies doorkomen en was kansloos. Hans van den Beukel kwam terug in zijn partij tegen de sterke Wim Jongeneel, kreeg opeens mooie aanvalskansen maar zag in de slotfase een tussenschaakje over het hoofd en kon opgeven.

Hierdoor kwam er opnieuw een kleine zege op het bord en door het gelijkspel van koploper WSV Internos is de eerste plaats nog steeds binnen bereik.

Op 9 april speelt PASCAL thuis tegen de koploper.

Die wedstrijd lijkt beslissend te worden.