PASCAL 2 en Spijkenisse 3 in balans

Het 2e team speelde dinsdagavond 12 december een spannende match tegen het jeugdige en sterk spelende Spijkenisse 3. Op alle borden werd fel gestreden om de punten, die aan het eind van de avond netjes werden gedeeld.

Michael Bijkerk (1) speelde een degelijke partij tegen een sterke opponent en slaagde er in de partij in evenwicht te houden zonder winstkansen te creëren. Peter Schot (2) nam het initiatief, maar trof ook een sterk jeugdtalent. Lang bleef de partij gelijk, maar in de afwikkeling naar het eindspel kwam Peter in het nadeel. De witte stelling bleek niet houdbaar. Arie Prins (3) speelde ook een pittig potje. Hij leek kansrijk te zijn, maar moest toezien hoe de kansen keerden en er een verloren eindspel op het bord kwam. Dankzij een blunder hengelde Arie alsnog het volle pond binnen. Jordi de Jong (4)  worstelde tot in de slotseconden om overeind te blijven in een lastige stelling. Uiteindelijk lukte dat niet en gaf hij op, toen er geen perspectief meer was. Gerrit de Jong (5) startte matig en verloor een stuk tegen twee pionnen. Die twee rukten op en het leverde Gerrit kansen op. Helaas, greep Gerrit toen mis en kon hij opgeven.

Arie Speksnijder (6) moest in een gelijkspel berusten en dat was bepaald geen schande. Hij trof een tegenstander die alles zag en neutraliseerde. Het eindspel met lopers van ongelijke kleur was theoretisch remise. Bob Buning (7) speelde een prima partij en kwam na enkele schermutselingen met een loper extra in de eindfase. Dat eindspel werd door beide spelers niet sterk gespeeld, maar uiteindelijk trok Bob toch aan het langste eind. Ook Joeri Smits (8) kwam tot winst. Daar zag het in de beginfase niet naar uit. Er was geen doorkomen aan, maar na een fikse ruil greep zijn tegenstander mis en stond Joeri opeens een toren voor. Daarna was de weg naar winst niet moeilijk meer.

Na deze evenwichtige wedstrijd blijft PASCAL 2 middenmoter in de 4e klasse.