Kemper senioren schaaktoernooi 2014

Kemperschaaktoernooi breekt records

Op zaterdag 12 april 2014 trok het jaarlijkse Kemperschaaktoernooi bij zowel de senioren als de jeugd 42 deelnemers naar Cultureel Centrum Landvast in Alblasserdam. In totaal 84 schakers betekent een absoluut record in de 14 jaar dat het toernooi nu georganiseerd wordt door Schaakvereniging Papendrecht/Alblasserdam. In deze 14e editie, waarin wethouder Sjoerd Veerman aan het bord van initiator Wim Roodnat de eerste zet verrichtte, werd nog een record gevestigd: nog niet eerder kende het toernooi zo’n jonge winnaar. Wiggert Pols van Schaakvereniging Krimpen is namelijk nog maar 13 jaar en daarmee jonger dan het toernooi zelf. Hij won 6 van de 7 partijen en wist nummer twee in de ranglijst op weerstandspunten voor te blijven. Naast de wisselbokaal ontving Wiggert uit handen van voorzitter Wim de Koning ook de traditionele Kemperschaaktaart.

Op de foto’s hieronder:

Voorzitter Wim de Koning (links) en wethouder Sjoerd Veerman.

Maar liefst 42 deelnemers aan het Kemper senioren schaaktoernooi concentreren zich op hun partijen.

De 13-jarige winnaar Wiggert Pols (uiterst rechts) in zijn belangrijke winstpartij tegen zijn naaste concurrent Gaston Merkx.

Kemper schaaktoernooi 2014