Kemper jeugdschaaktoernooi 2014

Kemperschaaktoernooi breekt records

Op zaterdag 12 april 2014 trok het jaarlijkse Kemperschaaktoernooi bij zowel de senioren als de jeugd 42 deelnemers naar Cultureel Centrum Landvast in Alblasserdam. In totaal 84 schakers betekent een absoluut record in de 14 jaar dat het toernooi nu georganiseerd wordt door Schaakvereniging Papendrecht/Alblasserdam.

Eerste zet bij het Kemper jeugdtoernooi 2014

De eerste zet van het Kemper jeugdschaaktoernooi werd uitgevoerd door Johan Knijff, oud-voorzitter en in 1959 mede-oprichter van Schaakvereniging Papendrecht.

Bij de jeugd werd in vier poules gestreden om vele bekers. Cedric Kerkmeester uit Capelle werd kampioen in poule A. Van de schaakvereniging Papendrecht/Alblasserdam vielen John Brandt, Peter Papai (poule B), Thomas Vink (poule C), Koen de Jongh, Maurits Gortzak, Matthijs van den Bovenkamp en Maud de Jongh (poule D) in de prijzen. Het bijzondere bij het jeugdtoernooi was dat de uitslagen en standen via een beamer op een groot scherm te volgen waren. Sponsor Louis Kemper was zo over dit experiment van jeugdwedstrijdleider Floor Prins te spreken, dat dit concept volgend jaar ook bij de 15e editie van senioren zal worden toegepast.